Elektronická podatelna

Elektronická podatelna přijímá elektronická podání podepsaná pomocí zaručeného elektronického podpisu založeného na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb (§ 11 zákona č. 227/2000 Sb.). Informace o tom, jak získat ceritifikát, jsou uvedeny na adresách:

Elektronické podání lze podat prostřednictvím e-mailové zprávy na adresy

Úřední hodiny: nepřetržitý provoz

Příjem a zpracování elektronického podání
Při příchodu datové zprávy elektronická podatelna provádí kontrolu, zda jsou splněny všechny náležitosti, které jsou potřebné ke zpracování jako např. čitelnost, kontrola přítomnosti škodlivého kódu, zaručený elektronický podpis. Po provedení kontroly odešle na adresu odesílatele mailovou zprávu, která obsahuje informace o stavu datové zprávy, zda byla elektronickou podatelnou přijata, identifikační údaje podání, nebo v opačném případě nebyla přijata a z jakých důvodů. Datová zpráva, u které byl zjištěn škodlivý kód, není zpracována.

Seznam povolených formátů datových zpráv
Elektronické podání může být učiněno pouze v následujících formátech:

  • formát *.doc
  • formát *.txt
  • formát *.rtf
  • formát *.pdf
  • formát *.xls
  • formát *.jpg
  • formát *.htm, *.html

V případě pochybností vzneste dotaz na naši podatelnu, kde Vám naši pracovníci sdělí, zda je daný formát přijatelný.

Technické parametry fyzických nosičů, na nichž lze předávat datové zprávy

  • disketa 3,5″ 1,44 MB
  • CD

Vyřizování dotazů týkajících se provozu elektronické podatelny: Vaše dotazy zasílejte na e-mail Obecního úřadu: info@obuborek.cz

Podání nesmí být v rozporu s odstavcem 2 $2 Vyhlášky č. 496/2004 Sb., k elektronickým podatelnám, která upravuje postup, jak mají orgány veřejné moci přijímat a odesílat datové zprávy prostřednictvím elektronické podatelny. Tato vyhláška navazuje na nařízení vlády č. 495/2004 Sb., k elektronickým podatelnám, které nařizuje orgánům veřejné moci elektronickou podatelnu zřídit a má sloužit jako návod, jak naplnit podmínky dané tímto nařízením vlády. Tj. nesmí obsahovat jakékoliv samospustitelné či nebezpečné soubory. Při zjištění, že v obsahu podání se vyskytují samospustitelné soubory či nebezpečné soubory, budou antivirovým programem (popř. firewallem) okamžitě smazány a budou automaticky považovány za nepřijaté.

Seznam právních předpisů, podle kterých je možné vůči Obci a Obecnímu úřadu Borek činit právní úkony v elektronické podobě a náležitosti těchto úkonů, zejména náležitosti týkající se použití zaručeného elektronického podpisu:
Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, tj. písemná žádost o informaci podle tohoto zákona, nemusí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem.
Stížnosti, oznámení a podněty podle vyhlášky č. 150/1958 Ú.l. (d 1.1.2006 nový Správní řád, zákon č. 500/2004 Sb) nemusí být podepsány zaručeným elektronickým podpisem
Datové zprávy zaslané orgánům veřejné moci, jejichž náležitosti neupravuje právní předpis, nemusí být podepsány zaručeným elektronickým podpisem. Jedná se například o běžnou e-mailovou komunikaci mezi pracovníky orgánu a občany.
Podání podle zákona č. 71/1967 Sb., správní řád (od 1.1.2006 zákona č. 500/2004 Sb. ) musí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb.